2016. január 1., péntek

2015 könyves összefoglaló

Idén 55 könyvet kezdtem el olvasni, de ezek közül rekordmennyiségűt (15) hagytam abba.

Közös olvasmányok

Az éjszakai cirkuszt folytattuk, de egy év alatt se sikerült befejezünk, pedig az egyik kedvenc könyvem. A Karácsonyi Lidércnyomást W felolvasta nekem Karácsonykor :)

Fantasy/ Sci-fi


Ez a legnépesebb kategóriám, bár én elég lazán veszem ezt a kategorizálást.

A Rovásember unalmas és sablonos rosszul megírt könyv.

A boszorkányok elveszett könyve azért emlékezetes nekem, mert lázasan feküdtem itthon miközben olvastam, ahogy Diana jógázik, fut meg ilyesmi, amiket én is csináltam volna, ha nem lettem volna beteg. Maga a történet gyengécske.

Ezüstgolyó unalmas lelkizős izé amiben nem történik semmi, nem is fejeztem be.

A halálraítélt tele van rengeteg gusztustalan leírással, és még unalmas is.

A vérbe öltözött Anna egynek nem rossz, de A rémálmok lánya már gyengére sikerült.

Az Endymion új kedvencem lett, elégé más,mint az első két kötet, sajnos a negyediket nem tudtam kiolvasni,mivel vissza kellett vinni a könyvtrába.

A Kifürkészhetetlen olyan old school sci-fi, kellemes.

Az Increation alapötlete tetszett, de elég unalmas, a folytatása a Sapphique-t meg szenvedés volt olvasni, be se tudtam fejezni.

Az Igék földjétől sokkal többet várta, Lukjanyenko az egyik kedvenc íróm.

A Becky Apple és az újjászülettek eleje egész hangulatos, aztán a szereplők elkezdtek ötévesek módjára viselkedni....

A Tündérmese kifejezetten rossz volt.

A Shadow és Bone új kedvenc lett.

Az Ítélet könyvét is csak félig tudtam elolvasni, nagyon unalmas, mintha egy történelemkönyv leírásaiból lenne a regény, 150 oldal leírásig jutottam, hogy milyen betegnek lenni, és mennyire kaotikus a karácsony.

A Vörös kesztyűt és a Fekete szívet jó volt olvasni.

A Sabriel első fele nagyon tetszett, aztán a szerelmi szál esetlensége miatt egyre kevésbé. A történet se volt teljesen kerek, a végső harc is béna, de mégis szívesen gondolok vissza erre a regényre. 

A Párválasztó nem nekem való, csomó ruha és szerelmi probléma...

A Modern boszorkányban semmi cselekmény nincs, csak hangulata van. Jógáznak, szeretik egymást, sok jófej gyerekük van, varázsolgatnak, és mindenki mindenkit szeret. Van amikor jólesik egy ilyen könyv.

A szótlan tárgyak lassú szemlélése érdekes könyv, gyönyörű borítóval. Rothfuss hihetetlenül jól ír a semmiről:)

A Körnek nagyon sajátos hangulata van, egy könnyed tini boszis regény és egy skandináv thriller keveréke. Tetszett.

A napszemű Pippa Kenn egy jól sikerült folytatásos disztópia.

A Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei különleges hangulatú regény, de a vége nem tetszett. Folytatásos!

Egy vagány vámpír naplója sem nekem való, nem fejeztem be. Vicces tini izé.

Az Üvegtrón nagy csalódás volt nekem. Rengetegen odavannak érte, erre olvasom olvasom, egyre jobban bosszant, és abba is hagytam. Celanea a 18 éves profi bérgyilkos. A sóbányában töltött büntetés után is gyönyörű (na, erre a titokra kiváncsi vagyok), akiért minden fontosabb férfi odavan. Aki halálos, de azon szenved hogy milyen ruhát vegyen fel, és nem hívták meg az ünnepségre.... Borzalmas.

Iscambe erdejét se olvastam végig (szerencsére), furcsa, perverz és értelmetlen.

Calderon, avagy hullajelölt kerestetik egy sablonos történet sablonos karakterekkel, de egész jól megírva.

A Skorpió vágta egy új kedvenc.

A Robokalipszis egy olvasmányos sci-fi.



Gyerek könyv


Az időkapu sajnos felnőttek számára nem élvezhető.

Az Így neveld a sárkányodat vicces, és teljesen más,mint a film.

Életrajzi könyv


A Hogyan legyünk tökös csajok szórakoztató, de inkább cikkek sorozata, kicsit több munka kellett volna, hogy könyv lehessen.

 Az elég volt a bújócskából engem nem kötött le.

Az év egyik nagy buktája a a Harminc nap a nép szolgálatában. Én nem tudtam hogy ki ő- mi ő,de nem is ezzel van a baj. Olyan szedett-vedett ez az írás, hogy sértő az olvasó számára ilyet könyvnek kiadni. Nem olvastam ki.

A Különben dühbe jövök erőltetett, csomó magyarázkodással, nem fejeztem be.


Minden más típusú könyv


A balek unalmas, nehézkes, nem fejeztem be.

A Szent Johanna gimi nem borzalmosan rossz, csak kicsit. Valahogy nem érzem valóságosnak, teljesen más a gimi, más problémákkal.

A Léböjt Hotel olyan rossz, hogy 2 nap alatt 4-szer akartam abbahagyni, nem hittem el hogy tényleg ilyen rossz. A stílusa fájdalmas. Az írójának kéne fizetni az olvasóban okozott kárért. Nem fejeztem be.

A Szentiván éji álmot elkezdtem, de nem fejeztem be. Jövőre újra megpróbálom.

A Zombi tulélő könyvet nem tudtam hova tenni, nem vicces, nem félelmetes, és kb annyira érdekes mint egy szakácskönyv.

A De mi került a pitébe? nagyon jól eltalált krimi, kicsit sötét, kicsit morbid, amolyan Emily the Strange no.2.

Bridge Jones 3 elöl menekülj ha tudsz. Borzalmas szenvedés az egész. Nem olyan mint az elődök.

Sajnos a Babaház úrnőjéből nem tudtam annyit olvasni, hogy véleményt alkossak róla.

Kat von D könyve sajnos nem olyan,mint ami vártam. A leírások nem érdekelnek, és kevés a kép. De olyan széééép.

A Test könyvét nem fejeztem be, mert vacak. Nem tudom mire jó. Ugyanazt ismételgeti ezerszer. Nem tudom meg hogy konkrétan mint csináljak szerinte, csak ezeket az unalomig ismételt dolgokat: egyél jót és akkor a jól fogod magad érezni, meg hasonló bölcsességeket ír le.


Képregény/ Képes könyv


The Thing beneath the bed ötletes, de nekem túl morbid. Csak felnőtteknek!

I Am Pusheen the Cat nagyon aranyos.

A Farkasok a falban nem tetszett, pedig Neil Gaiman:(

A nagy mészárlás jó volt, el kéne olvasni a sorozatot végig.

A Zöld lámpás is tetszett.

A Karácsonyi lidércnyomás-ban klasszak a rajzok, de a szöveg olyan nyögvenyelős.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése